Ακούστε:
Συγγραφέας:
Αλεζίδου Ελένη
Χαρακτηριστικά:
Κατάλληλο για παιδιά 3-6 ετών
Πρωταγωνιστές:
Ένα μικρό και αδέξιο παπάκι
Αδέξιο παιδί
«Μα τι ατσούμπαλο παπί! Δεν κάνει κίνηση σωστή!»…Μια φράση που θα την ακούσουμε μέσα στο παραμύθι μας. Και είναι μια φράση που την ακούμε συχνά για παιδιά που σκοντάφτουν, πέφτουν εύκολα ή ρίχνουν αντικείμενα. Και όμως αυτή η αδεξιότητα έχει χαρακτηριστεί από τους ειδικούς. Είναι μια διαταραχή όπου το παιδί δεν μπορεί να εκτελέσει απλές ή σύνθετες δραστηριότητες, όπως να τρέξει με σταθερότητα, να πηδήξει με τα δύο πόδια από ένα σκαλοπάτι. Μπορεί να δυσκολεύεται στο χειρισμό εργαλείων (πιρούνι ή κουτάλι), στη σωστή χρήση του ψαλιδιού ή ακόμα στην εκμάθηση ποδηλάτου. Μη έχοντας κατακτήσει ακόμη τη σωστή αντίληψη του σώματός του και μη έχοντας κατάλληλη νευρολογική ωριμότητα, το παιδί δεν μπορεί να εκτελεί κινητικές δραστηριότητες που απαιτούν συντονισμό, συγχρονισμό και ισορροπία και δεν μπορεί να θέσει τα όρια του σώματός του στο χώρο.
Όλα τα παραπάνω είναι παράγοντες που επηρεάζουν την κοινωνική και συναισθηματική ζωή του παιδιού. Μπορεί να παρουσιάζουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση, υψηλά επίπεδα άγχους ή αποκλείσμό από ομαδικά δραστηριότητες (ομαδικά παιχνίδια). Επίσης μπορεί να γίνουν αντικείμενο χλευασμών από συνομήλικους.
Μπορεί να δείχνει περίεργο και δύσκολο στην αντιμετώπισή του, οστόσο η λύση για αυτά είναι η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβασή από κάποιον ειδικό.
Σχετικά άρθρα και βιβλία:
Δείξτε μας την αγάπη σας!


Συμβουλές
Μερικές απλές συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε σπίτι.
Οργάνωση εργασιών στο σπίτι π.χ. να στρώσει το τραπέζι, να φτιάξει την τσάντα του, να μεταφέρει αντικείμενα. Σε μια ρουτίνα που τη γνωρίζει ήδη, θα είναι πιο εύκολο και χωρίς άγχος να βελτιωθεί.
Σαφής και ξεκάθαρες οδηγίες πριν από κάθε εργασία. Κατά προτίμηση όχι πολλές εντολές μαζί. Ίσως να μπερδευτεί στην εκτέλεσή του.
Χρήση ρούχων και παπουτσιών χωρίς πολλά κουμπιά και κορδόνια, αλλά με φερμουάρ ή αυτοκόλλητες ταινίες τύπου χριτς-χρατς. Η εξυπηρέτηση των αναγκών του από το ίδιο, θα το βοηθήσει όχι μόνο κινητικά αλλά και ψυχολογικά, αφού θα νιώσει ικανό και άξιο.
Ενασχόληση με κάποιο ατομικό άθλημα (ποδήλατο, τρέξιμο, κολύμπι) και ενθαρρύνση για επαφή με συνομηλίκους μέσα από άλλες δραστηριότητες, όπως μουσική, θέατρο κλπ.