Νούλα, η σταγονούλα
Νούλα, η σταγονούλα

Νούλα, η σταγονούλα

Ο κύκλος του νερού

Το θέμα που προσεγγίζει το παραμύθι μας αυτό έχει να κάνει με τις φυσικές επιστήμες και ειδικά τον κύκλο του νερού. Πολλοί ίσως αναρωτηθούν, γιατί να ασχοληθεί το παιδί μου με τις φυσικές επιστήμες; Και όμως είναι ένα αντικείμενο που αγαπάνε τα παιδιά, καθώς απολαμβάνουν να παρατηρούν τη φύση και μπορούν να τους προσφέρουν πολλά. Οι φυσικές επιστήμες βάζουν τα παιδιά στη διαδικασία να προβληματιστούν να πειραματιστούν, να ανταλλάξουν απόψεις και γνώσεις, να κάνουν υποθέσεις και να βρουν λύσεις. Αναπτύσσουν ένα επιστημονικό τρόπο σκέψης που τα βοηθάει να κατανοήσουν καλύτερα τις επιστημονικές έννοιες με τις οποίες θα ασχοληθούν αργότερα στη μαθητική και όχι μόνο ζωή τους. Πιο συγκεκριμένα, ο κύκλος του νερού είναι ένα θέμα που ενδιαφέρει τα μικρά παιδιά, καθώς είναι φαινόμενα που μπορούν να τα δουν (βροχή, χιόνι, πάγος κλπ.) και να αναρωτηθούν για αυτά. Με την κατανόηση αυτού του θέματος μπορούν καταλάβουν τη διαδοχή των γεγονότων (από τη θάλασσα, ανεβαίνει στον ουρανό και πάλι γυρίζει στη θάλασσα), τη μεταβολή της κατάστασης του νερού εξαιτίας εξωτερικών παραγόντων (ψύξη, θέρμανση) και φυσικά το κυριότερο τη σημασία του νερού στη ζωή μας και τη σωστή εκμετάλλευσή του. Μπορεί να φαίνεται δύσκολο ή δυσνόητο για τα παιδιά, αλλά όπως υποστήριξε ο Bruner, Αμερικανός ψυχολόγος, “κάθε διδακτικό αντικείμενο είναι δυνατόν να διδαχθεί αποτελεσματικά και με ειλικρίνεια σε κάθε παιδί και σε κάθε στάδιο ανάπτυξης”.

Σχετικά άρθρα και βιβλία:

Ακούστε:

Συγγραφέας:

Αλεζίδου Ελένη

Χαρακτηριστικά:

Κατάλληλο για παιδιά 3 – 6 ετών

Πρωταγωνιστούν:

Η Νούλα, μια μικρή σταγόνα

Εγγραφείτε στο podcast μας:

YouTubeSoundCloudSpotifyGoogle PodcastsCastBoxApple Podcasts

Κάντε μια δωρεά:


Photo by cottonbro on Pexels.com

Συμβουλές

  • Με απλά μικρά πειράματα μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί να κατανοήσει τις μεταβολές του νερού, εξαιτίας εξωτερικών παραγόντων. Παραδείγματος χάριν, για να κατανοήσει πως λιώνονυ οι πάγοι, πάρτε ένα παγάκι και αφήστε το έξω στο μπαλκόνι(προυπόθεση έξω να έχει κρύο) κια λενα άλλο βάλτε το πάνω στο καλοριφέρ. Θα παρατηρήσει ποιο από τα δυο θα λιώσει γρηγορότερα και θα εξηγήσετε το γιατί.
  • Μπορείτε να τυπώσετε κάποιες εικόνες με διάφορα γεγονότα και αφού συζητήσετε το τι απεικονίζουν, να του ζητήσετε να τα βάλει στη σωστή χρονική σειρά. Π.χ. εικόνες με σταγόνες, με ήλιο, με την εξάτμιση της σταγόνας, με χειμώνα και με χιόνι. Κάτι αντίστοιχο μπορείτε να κάνετε και να άλλα θέματα και κυρίως καταστάσεις της καθημερινότητας για να καταλάβει το παιδί την αλληλουχία και τη χρονική σειρά των γεγονότων.
  • Εμπλέξτε το σε ερωτήσεις στις οποίες χρειάζετε να κάνει υποθέσεις για το αποτέλεσμα, όπως “Τι θα γίνει αν αφήσω τα απλωμένα ρούχα στη βροχή;” ή “Τι θα συμβεί αν ρίξω νερό πάνω στο βιβλίο;”

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο