Ένας παρεξηγημένος κροκόδειλος
Ένας παρεξηγημένος κροκόδειλος

Ένας παρεξηγημένος κροκόδειλος

Δάγκωμα

Το παραμύθι μας,”Ένας παραξηγημένος κροκόδειλος”, πραγματεύεται μια ιδιαίτερη συμεριφορά, που εμφανίζεται σε μικρές ηλικίες παιδίων, το δάγκωμα. Μια συμεριφορά που αναστατώνει τους γονείς και αναζητούν τρόπους αντιμετώπισης. Συνήθως το δάγκωμα εμφανίζεται ακόμη και από την ηλικία των 6 μηνών και αρχίζει να φθίνει περίπου στην ηλικία των 3 ετών. Λόγοι εμφάνισης; Πικοίλοι. Ας τους δούμε πιο διεξοδικά.

Η επαφή ενός βρέφους με τον έξω κόσμο γίνεται μέσω της τροφής, δηλαδή μέσω του στόματος. Όσο μεγαλώνει το στόμα γίνεται το πρώτο μέσο εξερεύνησης και γνώσης του κόσμου. Καθώς μέχρι τα δυο περίπου χρόνια τα βρέφη βρίσκονται στο αισθησιοκινητικό στάδιο της ανάπτυξής τους (Piaget) μαθαίνουν τα πάντα μέσω των αισθήσεων. Επίσης σε αυτήν την ηλικία ξεκινά η οδοντοφυία που πολλές φορές είναι επώδυνη. Έτσι δαγκώνουν ό,τι βρουν προκειμένου να ανακουφιστούν από τον πόνο. Επιπλέον είναι ένας τρόπος επικοινωνίας με τους γύρω του. Καθώς δεν μπορεί να μιλήσει και βλέποντας τους άλους να χρησιμοποιούν το στόμα για να μιλήσουν, το χρεισημοποιεί και αυτό με όποιον τρόπο μπορεί, το δάγκωμα. Το δάγκωμα μπορεί να είναι ένας τρόπος να εκδηλώσει τη χαρά, τον ενθουσιασμό ή το θυμό που μπορεί να βιώνει, αφού αυτά είναι συνασιθήματα που ακόμα δεν μπορεί να κατανοήσει και να διαχειριστεί. Τέλος είναι μια συμπεριφορά που εμφανίζεται για να τραβήξει την προσοχή των ανθρώπων γύρω του.

Είναι μια συμπεριφορά που κάτι θέει να μας πει. Για αυτό ας έχουμε ανοιχτές τις κεραίες μας και με τον κατάλληλο χειρισμό, μπορεί να εξαλειφθεί.

Σχετικά άρθρα και βιβλία:

Ακούστε:

Συγγραφέας:

Αλεζίδου Ελένη

Χαρακτηριστικά:

Κατάλληλο για παιδιά 3 – 6 ετών

Πρωταγωνιστούν:

Ένας κροκόδειλος και οι συμμαθητές του

Εγγραφείτε στο podcast μας:

YouTubeSoundCloudSpotifyGoogle PodcastsCastBoxApple Podcasts

Κάντε μια δωρεά:


girl in black and white striped long sleeve shirt
Photo by cottonbro on Pexels.com

Συμβουλές

  • Το δάγκωμα είναι σίγουρα μια συμεριφορά μη σποδεκτή και η εξάλειψή της είναι κάτι που επιθυμούν όλοι οι γονείς. Για να μπορέσει η παρέμβαση να είναι η σωστή, θα πρέπει να παρατηρήσετε και να κατανοήσετε το πλαίσιο μέσα στο οποίο λαμβάνει χώρα. Δηλαδή αν αυτό γίνεται μόνο όταν π.χ. του παίρνουν το παιχνίδι ή αν γίνεται όταν χαίρεται υπεροβλικά και πάει να αγκαλιάσει κάποιον ή αν γίνεται σε πολύ μικρές ηλικίες τότα που αρχίζουν και βγαίνουν τα δόντια. Το να παρατηρήσετε το πλαίσιο μέσα στο οποίο συμβαίνει αυτή η συμπεριφορά είναι το πιο σημαντικό βήμα, γιατί θα σας βοηθήσει και στον τρόπο που θα παρέμβετε.
  • Αφού παρατηρήσετε, θα δράσετε και ανάλογα με την περίπτωση. Δηλαδή αν το δάγκωμα γίνεται λόγω του πόνου και της ενόχλησης λόγω οδοντοφυίας, θα μπορούσατε να του δώσετε κάποιο μασητικό ή κάτι που θα το δαγκώνει και θα ανακουφίζεται. Αυτό συνήθως είναι η πιο “εύκολη” περπίπτωση.
  • Αν για οποιοδήποτε λόγω, πέραν της οδοντοφυιάς, ένα παιδί δαγκώνει, να είστε σταθεροί και αυτηροί στον τρόπο που θα του μιλήσετε. Συνήθως δεν χρειάζεται πολλές κουβέντες εκείνη την ώρα, παρά μόνο ένα κοφτό “Δεν δαγκώνουμε” ή “Δεν μου αρέσει αυτό”. Η φράση που θα χρησιμοποιήσετε είναι στο χέρι σας, απλά αυτό που θα πρέπει να κατανοήσετε είναι ότι εκείνη την ώρα δεν χρειάζονταί πολλά λόγια. Αυστηρός τόνος και μικρές φράσεις. Το δάγκωμα δεν είναι παιχνίδι, άρα δεν γελάμε γιατίτο βρίσκουμε “χαριτωμένο” ή “γλυκούλι”. Αυτό φαίνεται στα παιδιά σαν επιβράβευση, για αυτό και θα το συνεχίσουν.
  • Βρείτε μαζί με τα παιδιά τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιούμε το στόμα μας. Π.χ. γελάμε, τραγουδάμε, μιλάμε, φυσάμε, τρώμε και ότι άλλο έρεθει στο μυαλό των παιδιών σας.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο